keskiviikko 10. elokuuta 2016

formal 060816

Viime lauantai oli ihan varmasti yksi mun vaihtovuoden kohokohdista tähän asti: formal eli tanssiaiset. Missasin mun oman vuosiluokan formalin, se oli just vähän ennen kun tulin tänne, mutta onneks mun host sisko sai ottaa mut mukaan tähän year 13 formaliin. Oli ihan mieletön kokemus, todellakin erilainen kun Suomen vanhat (ei sillä ettenkö niitäkin odota innolla, sitten kun ne joskus on mullekkin ajankohtaiset ..) Formal täällä on siis aika samanlainen kuin prom jenkeissä näin oon ainakin ymmärtänyt .. ? Illan aikana tanssittiin, syötiin, otettiin kuvia, tutustuin taas uusiin ihaniin ihmisiin ja sitten tanssittiin lisää. Lopulta kaikkien panostukselliset kampaukset oli puoliks auki ja korkkarit oli heitetty tanssilattian reunalle





Koska formal on monille, tytöille varsinkin, kouluvuoden kohokohta, tähän iltaan valmistautuminen oli alotettu jo kauan aikaa sitten. Ekat mittatilausmekot oli tilattu jo kuukausia etuajassa ja seuralaiset sovittu aikoja sitte. Mulla nyt on tapana jättää asiat joskus vähän viime tippaan, menin edellisenä päivänä kavereiden kanssa kiertelemään kauppoja ja ettimään mulle sopivia asusteita. Mekon ja kengät onnistuin sentään hommaamaan hyvissä ajoin, olkaa kaverit ylpeitä ! Tähän koko hommaan sai kulutettua ihan kiitettävästi rahaa, mutta once in a lifetime niin mikäs siinä.. Oli kyllä sen arvosta!

Lauantai meni oikeestaan kokonaan valmistautumiseen, vaikka itse formal alkoikin illalla vasta seitsemän jälkeen. Ensin mentiin yhelle kaverille pienellä porukalla laittautumaan. Sen jälkeen kokoonnuttiin toiseen paikkaan pre-formaliin, missä oli mukana myös kaikkien vanhemmat. Perhekeskeisyys on kyllä yks asia mitä rakastan täällä! Vanhemmat tuntee kaikki omien lasten kaverit ja niiden vanhemmat ja kaikki tuntuu aina tulevan tosi hyvin toimeen keskenään. Mun hostitkin haluu aina kuulla miten mun kaikilla kavereilla menee ja tapaa tosi mielellään ihmisiä kenen kanssa vietän aikaa




Miljoonien kuvien ja poskien kramppauksesta selviytymisen jälkeen oli vihdoinkin aika lähteä juhlapaikalle. Ilta meni tosi nopeasti ja olin ihan poikki monen tunnin tanssimisen jälkeen. Mitään jatkoja meillä ei onneksi ollut, tää tyttö ei ois kyllä jaksanut yhtään enempää juhlimista. Sleepover kaveriporukalla oli ihan tarpeeksi, saatiin nauraa mun lagiselle englannin kielelle kahelta aamuyöllä .. hups

Formal oli ihan mahtava kokemus ja oon ilonen että pääsin kokemaan sen täällä ihanien ihmisten seurassa! Nyt yritän parhaani toipua flunssasta minkä sain loppuviikosta, mutta tsemppasin lauantai-illan muutaman särkylääkkeen avulla.. Nyt on aikaa sairastaa kun ei oo enää mitään näin tärkeetä tulossa


3 kommenttia:

  1. Voisin itkee kuulostaa niin kivalta ja oot siellä ää <3 Onks siellä enää muita formaleita? T jos ymmärsin oikein niin mulla on thanksgiving dance, semi-formal jouluna JA prom keväällä :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sos tajusin just et yli puolet mun kommenteista täällä alkaa "voisin itkee"

      Poista
    2. Apua mä lopetan tän blogin kirjottamisen koska saan sut itkemään kokoajan sos XD ja joo tääl tää on vaan kerran vuodessa good luck mekkojen ostamiseen siellä sit

      Poista