perjantai 6. tammikuuta 2017

Christmas and New year

Vaikka joulusta onkin jo pari viikkoa, ajattelin kirjoittaa millainen kokemus tää joulu oli mulle.
Täällä puolella maailmaa on siis kesä, eli joulua juhlitaan keskellä kesää. En voi sanoa että olisi ikävä lunta ja kylmyyttä, mutta ei kyllä ollut kovinkaan jouluinen fiilis kun pystyi lähtemään ulos shortseissa jouluaattona.

Koko joulukuun ajan olin availlut mun hostäidin tekemän joulukalenterin luukkuja ja katsellut joulukuusia ja muita koristeita kaupungilla, mutta mulla ei oo ikinä ollut näin epäjouluinen fiilis. Mun host perhe ei suunnitellut mitään erityistä ohjelmaa jouluksi, joten en oikein tiennyt mitä odottaa. Kun jouluaattona sitten avasin viimeisen suklaan ja katsoin tyhjää joulukalneteria, mietin että mihin tää aika on taas mennyt. Joulun juhlimisen sijaan mielessä pyöri enemmänkin muutaman viikon päässä oleva Ausseihin muuttaminen (mikä on muuten ensi viikolla !!!)


Jouluaatto vietettiin host perheen kanssa kotona, leivottiin, käytiin kävelemässä, syötiin ja pelattiin lautapelejä. Leivoin pipareita mun hosteille, jotta sain vähän jaettua Suomalaisia jouluperinteitä. Tein jopa ite taikinan ekaa kertaa, koska vaihtovuoden aikanahan on tarkoitus kokeilla uusia juttuja ... (ja koska täältä ei supermarketeista löydy myllyn paras valmistaikinaa)

Joulupäivän aamuna avattiin lahjat joita oli ilmestyny kuusen alle ihmeen paljon. Mä en todellakaan odottanut paljonkaan mitään, mutta sain mm ihanan kaulakorun mun hostperheeltä, valokuva-albumin ja kalenterin tälle vuodelle.
Lahjojen avaamisen jälkeen suunnattiin perhetutuille brunssille, ja kun iltapäivällä tultiin takaisin kotiin niin alettiin heti miettimään seuraavaa ateriaa. Koko joulu tuntui olevan pelkkää syömistä (sitähän se on Suomessakin) ja näiden parin päivän jälkeen ei ihan heti tehnyt mieli herkutella vähään aikaan ...



Joulu oli siis paljon perheen kanssa ajan viettämistä, syömistä, ulkoilua, lautapelejä yms. Uudeksi vuodeksi lähdin sitten reissuun neljäksi päiväksi mun kaverin host perheen kanssa ja suuntana oli paikka nimeltä Mt Lyford, joka on talvisin iso laskettelukeskus. Meille oli vuokrattu mökki, mikä muistutti ihan Suomalaista kesämökkiä, pelkästään sauna ja järvimaisema puuttui. Tän paikan sijainti oli tosi hyvä koska päästiin tekemään pari päiväretkeä Hanmer springsiin ja Kaikouraan.

Yks asia mitä mä rakastan ihmisissä täällä on se, miten ne ottaa uudet ihmiset vastaan. Tapasin mun kaverin host äidin siskon perheen ja paljon muita heidän kavereitaan, ja kaikkien kanssa oli niin helppo tulla toimeen. Mulla ei ollit sellainen olo että oon vieras tai ulkoupuolinen, koska tapasin kaikki vasta ekaa kertaa, vaan tuntui että mut otettiin tosi hyvin vastaan ja pystyin olla oma itteni kaikkien seurassa. Oli todellakin hyvä tapa alottaa uusi vuosi 2017 !




toivottavasti kaikilla oli kiva joulu ja uusi vuosi Suomessa
Aino

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti