torstai 8. syyskuuta 2016

Auckland



Lauantai aamuna herätys soi ihan liian aikaisin ja tavallisten aamurutiinien sijaan suunnattiin mun host vanhempien kanssa Christchurchin lentokentän business-loungeen aamupalalle. Lento Aucklandiin lähti kaheksan aikaan eli perillä oltiin hyvissä ajoin ennen kymmentä. Meillä oli siis koko lauantai aikaa nähdä paikkoja.

         



Mun vanhempi host-sisko Rachel opiskelee yliopistossa Aucklandissa ja mun host-vanhemmat halus päästä tapaaman Rachelin flatmatet ja näyttämään mulle uusia paikkoja. Oli ihanaa päästä näkemään
tää Uuden-Seelannin suurkaupunki. Auckland oli kyllä ehdottomasti must to see paikka mulle tän vuoden aikana.

Ensin käytiin kävelemässä muutamilla tulivuorilla, kun ilma oli vielä hyvä ja aurinko paistoi. Sen jälkeen mentiin katsomaan Rachelin kämppää mistä jatkettiin kaupungin keskustaan. Tykkäsin tosi paljon keskustan kiireisestä fiiliksestä ja huomas kyllä eron Christchurchiin tai Helsinkiin, onhan Auckland ihan eri luokkaa näihin kahteen verrattuna.







Lounaan jälkeen mentiin Skytoweriin, mikä oli tietysti ihan must to do Aucklandissa. Ette tiedä miten paljon mun ois tehny mieli hypätä skyjump sieltä melkein 200 metristä, näytti niin upeelta! yfun sääntöjä noudattaen tyydyin kuitenkin vaan kattomaan vierestä kun muut ihmiset hyppäs sieltä korkeuksista vaijereiden varassa...




Lauantaina luvassa oli vielä vähän lisää kapungilla kiertelyä ja shoppailua. Illalla olin ihan poikki ja onneksi ei tarvinnut lähteä kauas syömään, kun käytiin hakemassa take-away intialaista, nam !
Sunnuntaina ilma ei ollut ihan yhtä hyvä kuin edellisenä päivänä, joten piti suunnitella jotain sisätiloissa. Käytiin Auckland museumissa ja talvipuutarhassa (winter garden, en tiiä mikä se on suomeksi ...) Tavattiin mun hostien eräs perhetuttu kahvilassa ja siinä se päivä aika lailla menikin. Sunnuntaina illalla lennettii takaisin Christchurchiin ja maanantaina pirteänä kouluun heh. Nyt mulla on koulussa koeviikko, mikä tarkottaa mulle ahkerasti opiskelevalle vaihtarille paljon vapaapäiviä ja nukkumista. Muutamiin kokeisiin mun pitää osallistua, muun muassa mun lemppari (not) matikka huomenna! En kuitenkaan ota turhaa stressiä kokeista, koska ne ei vaikuta mitenkään ja tulin aika hankalaan aikaan tänne, keskellä lukuvuotta. Meen istumaan kokeisiin ja yrittämään parhaani, katotaan mitä tulee..



terveisiä sinne Suomeen <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti